Halsfluss...?

Hela denna veckan har jag mått dåligt med huvudvärk, feber, trötthet, snuva och tjock i halsen. Idag vaknade jag av att jag knappt kunde andas. Svullnad, rodnad och en mängd vita prickar i halsen.
Besöket på vårdcentralen idag gav mig ingenting (sällan jag är där). Streptokock testet var negativ, alltså ingen halsfluss.  Mitt crp var inte så högt, bara 37 (ska vara under 8), det innebär att jag har en infektion i kroppen men läkaren menade på att det inte behöver vara halsfluss, det kunde vara en helt vanlig förkylning.  Läkaren skrev ut hostmedicin till mig (jag hostar inte ens) och det gamla vanliga "Hör av dig om det blir värre".

Just nu känner jag mig som ett litet barn, som sitter på sitt rum och tjurar för att man inte får lov att leka med sina kompisar för att man är sjuk!!  Denna helgen blir nog inte riktigt som jag hade planerat .....


Tack & hej


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0